2 Ekim 2007 Salı

SEO nedir? Google, sitemi Google dostu sitelere ekleme teklifi sunan şirketlerle çalışmamı önerir mi?

SEO nedir? Google, sitemi Google dostu sitelere ekleme teklifi sunan şirketlerle çalışmamı önerir mi? vB-Hacker.com daki seo yarışması'ndaki önemi.



Arama Motoru Doktorları

SEO, "search engine optimizer" (arama motoru doktoru) teriminin kısaltmasıdır. Birçok SEO, web sitesi sahiplerine metin yazmaktan site düzenleme önerilerinde bulunmaya ve bir sitenin gönderilebileceği ilgili dizinleri bulmaya yardımcı olmaya kadar birçok yararlı hizmet sunmaktadır. Ancak, etik davranmayan bazı SEO'lar, saldırgan pazarlama çalışmaları ve arama motoru sonuçlarını dürüst olmayan bir şekilde değiştirme girişimleri yüzünden sektöre gölge düşürmüştür.

Google'ın hiçbir SEO ile ilişkisi yoktur ve bu konuyla ilgili herhangi bir öneride bulunmamaktadır. Ancak, sitenizi geliştirecek bir SEO ile arama motoru sonuçlarından tümüyle çıkarılma olasılığınızı artırma dışında bir işe yaramayacak SEO'ları birbirinden ayırmanıza yardımcı olacak birkaç ipucu verebiliriz.

* Sebepsiz yere size e-posta gönderen SEO firmalarından sakının.

İşin ilginci, bu spam e-postalardan biz de alıyoruz:

"Sayın google.com.tr,
Web sitenizi ziyaret ettik ve büyük arama motorlarının ve dizinlerinin çoğunda gösterilmediğinizi fark ettik..."

"Gece kilo vermeye" yarayan diyet haplarına veya görevden alınmış diktatörlerden gelen ve para transferine yardımcı olmanızı isteyen ricalara karşı şüphe duyduğunuz kadar, arama motorlarıyla ilgili istenmeyen e-postalara karşı da şüpheyle yaklaşmalısınız.
* Kimse Google'da 1. sırada listeleneceğinizi garanti edemez.

Sitenizin hangi sırada yer alacağını garanti eden, Google'la "özel bir ilişkisi" olduğunu ileri süren veya Google'a "öncelikli gönderim" olanağı tanıdığına ilişkin reklam yayınlayan SEO'lardan sakının. Google için hiçbir öncelikli gönderim yöntemi yoktur. Aslında, bir siteyi Google'a göndermenin tek yolu, doğrudan URL Ekle sayfamızı veya Google Site Haritaları programını kullanmaktır ve siz de bunu hiçbir ücret ödemeden yapabilirsiniz.
* Eğer bir şirket kendi bilgilerini gizliyorsa veya niyetini açık bir şekilde ortaya koymuyorsa dikkatli olun.

Anlamadığınız konular için açıklama isteyin. Bir SEO'nun sizin adınıza giriş sayfaları veya "kullanılmayan" etki alanları gibi aldatıcı veya yanıltıcı içerikler oluşturması durumunda, siteniz Google dizininden tümüyle çıkartılabilir. Sonuç olarak, hizmet aldığınız şirketlerin etkinliklerinden siz sorumlusunuz ve bu nedenle, size nasıl "yardımcı" olmayı planladıkları hakkında tam bilgi sahibi olduğunuzdan emin olmalısınız.
* Kesinlikle bir SEO'ya bağlantı vermek zorunda değilsiniz.

"Herkese açık" bağlantıların gücünden, popüler bağlantılar oluşturma planlarından veya sitenizi binlerce arama motoruna göndermekten bahseden SEO'lardan sakının. Bunlar, büyük arama motorlarının sonuçlarındaki sıralamanızı etkilemeyen yararsız etkinliklerdir ve olumsuz kabul edilebileceğiniz sonuçlara da yol açabilir.
* Bazı SEO'lar, tarayıcının adres çubuğuna doğrudan anahtar kelime girme özelliği sağladıklarına sizi inandırmaya çalışabilir.

Bu gibi tekliflerin çoğu, kullanıcıların ek yazılımlar yüklemesini gerektirir ve az da olsa bazı kullanıcılar bunu yapmaktadır. Bu gibi teklifleri büyük bir dikkatle değerlendirin ve sadece kendi kaynaklarına dayanarak, kaç kişinin gerekli uygulamaları indirdiğini bildiren raporlara şüpheyle yaklaşın.
* Seçim yaparken dikkatli olun.

Bir SEO'ya başvurmayı düşünürken sektörle ilgili biraz araştırma yapabilirsiniz. Bu araştırmayı yaparken Google'ı da inceleyebilirsiniz. Ayrıca, özellikle saldırgan bir SEO hakkındaki şu makale dahil olmak üzere, basında çıkan uyarı amaçlı haberleri de okuyabilirsiniz: http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2002002970_nwbizbriefs12.html. Google belirli bir şirket hakkında görüş bildirmez. Ancak, kendini SEO olarak adlandıran ve kabul gören ticari davranış sınırlarını uygulamalarıyla açıkça aşan bazı firmalarla karşılaştığımızı belirtmek isteriz. Dikkatli olun.
* Paranızı neye harcadığınızdan emin olun.

Google, arama sonuçlarımızda daha iyi bir sıralama hakkı satmaz. Ancak, bazı arama motorları, tıklama başı ödeme veya katılım için ödeme yöntemleriyle normal web araması sonuçlarını birleştirmektedir. Bazı SEO'lar arama sonuçlarında size yüksek sıralama vaat eder ancak, sizi arama sonuçlarına değil reklam bölümüne yerleştirir. Hatta bazı SEO'lar, diğer arama motorlarını "kontrol ettikleri" ve kendilerini istedikleri sıraya yerleştirdikleri yanılsamasını oluşturmak için, teklif fiyatlarını gerçek zamanlı olarak değiştirir. Bu Google'da işe yarayan bir yöntem değildir çünkü, reklamcılık programımız açık bir şekilde etiketlenerek arama sonuçlarımızdan ayrılmıştır. Ancak, hizmet almayı düşündüğünüz SEO'lara bir programa sürekli olarak katılmak veya geçici bir süreyle reklam yayınlamak için ne ücret ödemeniz gerektiğini mutlaka sorun.
* Çok sayıda SEO'yla konuşun ve diğer SEO'lara hizmet almayı düşündüğünüz firmayı önerip örmediklerini sorun.

Referanslar iyi bir başlangıçtır, ancak sizi her konuda bilgilendirmez. Şirketin ne kadar süredir bu alanda çalıştığını ve tam zamanlı kaç çalışanı olduğunu sormalısınız. Baskı altında kaldığınızı ve huzursuz olduğunuzu hissediyorsanız sezgilerinize güvenin ve tedbirli davranın: güvenebileceğiniz bir firma bulana kadar bekleyin. SEO firmanıza, bulduğu kötü amaçlı spam'ları, http://www.google.com/contact/spamreport.html sayfasındaki spam şikayet formumuzu kullanarak Google'a bildirip bildirmediğini sorun. Etik davranan SEO firmaları, Google'ın spam yönergelerini ihlal eden aldatıcı siteleri bildirmektedir.
* Yasal açıdan korunduğunuzdan emin olabilirsiniz.

Kendi güvenliğiniz için, tam ve koşulsuz bir geri ödeme garantisinde ısrar etmelisiniz. Herhangi bir nedenle sonuçtan memnun olmamanız veya SEO'nuzun etkinliklerinin, etki alanı adınızın bir arama motoru dizininden çıkarılmasına neden olması durumunda geri ödeme talebinde bulunun. Ücretlendirmeyi de içeren yazılı bir sözleşme yaptığınızdan emin olun. Ayrıca bu sözleşmede, arama motorlarının site eklerken uyulmasını istediği tüm yönergelere uyulacağı da belirtilmelidir.

Web sitesi sahipleri genellikle ne gibi kötüye kullanım durumlarıyla karşılaşmaktadır?

Yaygın hilelerden biri, yanıltıcı yönlendirmeler aracılığıyla kullanıcıları bir siteye yönlendiren "gölge" etki alanlarının oluşturulmasıdır. Bu gölge alanlar, çoğunlukla bir müşteri adına çalıştığını öne süren SEO'lara aittir. Ancak, iş ilişkiniz bozulursa SEO da etki alanı adını farklı sitelere, hatta bir rakibinizin etki alanına yönlendirebilir. Bu durumda, müşteri tümüyle SEO'ya ait rakip bir siteyi geliştirmek için ödeme yapmış olur.

Başka bir yasadışı uygulama ise, müşterinin sitesinde herhangi bir yere, anahtar kelimeler yüklenmiş "giriş" sayfaları yerleştirmektir. SEO, bu uygulamanın sayfayı daha fazla sorguyla alakalı kılacağını vaat eder. Aslında bu, tek tek sayfalar anahtar kelimelerle genellikle pek alakalı olmadığı için yanlıştır. Ancak, çok daha dikkatli olmayı gerektiren bir hile daha vardır: Giriş sayfaları çoğunlukla, SEO'nun diğer müşterilerine yönlendiren gizli bağlantılar içermektedir. Bu tür giriş sayfaları, bir sitenin bağlantı popülerliğini azaltır ve siteyi uygunsuz ya da yasadışı içerik bulundurabilen diğer SEO müşterilerine yöneltir.

Başka hangi konulara dikkat etmek gerekir?

Dolandırıcı SEO'lardan korunmanıza yardımcı olacak bazı uyarı işaretleri vardır. Bu konuda kapsamlı bir liste olmadığı için şüphelendiğiniz durumlarda sezgilerinize güvenmelisiniz. Ayrıca, SEO aşağıdakilerden birini yaparsa derhal ilişkinizi sonlandırın:

* gölge alanlara sahipse
* giriş sayfalarında diğer müşterilerinin bağlantılarını yerleştiriyorsa
* adres çubuğunda anahtar kelimeler satmayı teklif ediyorsa
* gerçek arama sonuçları ve arama sonuçlarında görünen reklamlar arasında ayrım yapmıyorsa
* sıralamayı sadece, sizin de elde edebileceğiniz, anlaşılması zor ve uzun anahtar kelime grupları kullanılması durumunda garanti ediyorsa
* çeşitli takma adlar veya sahte WHOIS bilgileri ile çalışıyorsa
* "sahte" arama motorlarından, casus yazılımlardan veya işe yaramaz yazılımlardan trafik alıyorsa
* Google dizininden çıkarılmış alan adlarına sahipse veya kendisi de Google'da belirtilmiyorsa

Bir SEO tarafından aldatıldığınızı düşünüyorsanız şikayette bulunabilirsiniz.

Federal Ticaret Komisyonu (FTC), aldatıcı veya hileli ticari uygulamalar hakkındaki şikayetlerle ilgilenmektedir. Bir şikayet formu doldurmak için aşağıdaki sayfayı ziyaret edin: http://www.ftc.gov/ ve "Bir Şikayetin Online Olarak Bildirilmesi" bağlantısını tıklayın ya da 1-877-FTC-HELP no'lu telefonu arayın veya aşağıdaki adrese mektupla bildirin:

Federal Trade Commission
CRC-240
Washington, D.C. 20580

Eğer şikayetiniz başka ülkede bulunan bir şirketle ilgiliyse lütfen şikayetinizi şu adrese bildirin: http://www.econsumer.gov/.

SEO

SEO (Search Engine Optimization; Arama Motoru Eniyileme), bir web sitesini arama sonuçlarında en üst sıralarda çıkarmak için uygulanan yöntemlerin tümüdür. Arama motorunun sayfaları endekslemek için kullandığı bot veya böcekleri (bug), sayfanın kaliteli olduğuna inandırmayı amaçlar.

Arama motorunun kendi algoritması sonucu aramalarda üst sıralarda çıkması sağlanır. Arama motorlarının kullandığı algoritmalar web kullanıcılarının beklentirleri doğrultusunda düzenlenmiştir. Arama motorları kullanıcılarına daha iyi hizmeti verebilemek için kullanıcı dostu web sitelerini üst sıralara çıkartırlar. Kullanıcı dostundan kasıt ise, ana başlık, doğru anahtar kelimeler, alt başlıklar, özgün içerik, tanımlanmış resimler vs. dir. Doğrudan müdahale edilmediği için, bu sonuçlar "organik" olarak adlandırılır. SEO, bir siteyi arama motorlarına kaydettirmek değildir! SEO, bir siteyi arama motorunun beğeneceği, insanların en rahat biçimde kullanabileceği ve en iyi göreceği şekle getirmektir. Örneğin açıklayıcı sayfa başlıkları, okunaklı yazılar, düzgün meta-tagler (yani sayfa bilgileri) yaratmak SEO için başlıca gerekli işlerdir.

Bugün

Bugün sabah gibi 2. ydik.Sonra 4. olduk şimdide 5 umutlarım gitmeye başladı ama yarın belki benim için yeni,den başlangıç olur.

Sandbox hakkında bilinmesi gereken faydalı bilgiler.vB-Hacker.com daki seo yarışması

- Google sandbox yeni sitelerin yerleştirildiği iddia edilen bir filtredir. Bunun sonucu site en önemli keyword (anahtar sözcük) ve keyword tümcelerine karşılık iyi ranking (sıra) alamaz. Sitenin kaliteli içeriğe, bol gelen linke ve güçlü google pagerank değerine sahip olmasına rağmen site bunun aksine sandbox etkisinde kalır. Sandbox siteler için fiili bir deneme süresi şeklinde rol oynar. Bunun muhtemel amacı spam sitelerin çabucak yükselmesini engellemek, onları cezalandırmak ve süreci bu şekilde devam ettirmektir.

Google sandbox teorisini bir cümleyle nasıl açıklarsınız?
Google sandbox etkisi yeni sitelerin bir deneme sürecine alınmasına benzetilebilir, böylece sitenin gelen linklerin ve içeriğinin tam hakkı verilmeden site arama sonuçlarında beklenenden daha düşük seviyelerde yer alır.

Google neden sandbox diye bir şey başlattı?
Google�ın sandbox diye yeni bir site filtresi başlatmasının arkasında yatan asıl neden, birçok sayıda satın alınmış linke sahip olan ve açıldığı tarihten itibaren yüksek sıralarda yer alan spam sitelerini durdurmaktır. Google başlangıç itibariyle bir sitenin yüksek sayıda link almasına oldukça şüpheli bakar ve bu linklerin doğal olmadığı hesaba katar. Diğer bir olasılık ise spam sitelerinin arama sonuçlarında yüksek sıralarda çıkmak için çeşitli taktikler uygulamaları ve yüksek sayıda satış yapmaları sonucunda google�ın hizmet anlaşma koşullarına ters düşerek bu siteler banlanır; ve aynı süreci sürekli olarak tekrar ederler. Bunun sonucunda, yeni siteler genelde google sandbox denen bir çeşit deneme sürecine alınırlar.

Herkes google sandbox varlığını kabul ediyor mu?
Herkes google sandbox etkisinin iddia edilen google filtrelerinden ayrı biri olduğunu düşünmüyor. Şuna dikkatinizi çekmek isterim ki arama motoru optimizasyonu ile ilgililenen bazı kişiler google�ın aramalar için filtreleme sistemi kullandığına dahi inanmamaktadır. Şüpheciler bu fenomenin çoktan varolan google algoritma hesaplamalarının sadece bir yansıması olduğuna ve sandbox etkisininin bir ilüzyon olduğuna inanmaktadır. Şuna da dikkat edin ki google bütün bunlara sahip, ama yakın zamanda sandbox filtresinin varlığını da kabul etti.

Google sandbox filtresi ilk ne zaman ortaya çıktı?
Websitesi sahipleri ve arama motoru optimizasyon profesyonelleri google sandbox etkisini, gerçek ya da hayali, 2004 yılının mart ayında fark etmeye başladılar. o tarihten sonra açılan websitelerinin internette yayında kaldıkları ilk birkaç ay içinde yüksek arama sonucu sırlarında yer almadıkları fark edildi. İyi google pagerank değerleri, güçlü gelen link sayıları ve genelde iyi optimizasyona sahip olan sitelerin tam aksine kötü sıralarda yer aldığı gözlemlendi.

Ne tür siteler sandbox�a yerleştirilir?
Her türde sitenin sandbox�a yerleştirilebileceği gibi, bu problem genelde rekabet oranı yüksek keywordler için yüksek arama sonucu sıralamalarını arayan yeni sitelerde ortaya çıkmaktadır örneğin google reklamlarında sıkça rastladığımız uzaya giden ikinci insan kimdir, pusulayı kim icat etti gibi keywordler sık kullanılmaktadır.

- Sandbox�taki her bir siteye ayrı bir süre verilmektedir, ama bu şekilde yüksek rekabet yaşanan keywordlerde iyi arama sonucu hedefleyen siteler için bu sürenin muhtemelen daha uzun olmaktadır.

Benim sitem hiç sandbox içinde bulunmadı. Neden?
Sitenizin sandbox içinde bulunmamasının birkaç nedeni olabilir. Eğer siteniz 2004 yılının mart aynda fark edilmeye başlanan sandbox etkisinden önce açılmış ise muhtemelen bu problemden kurtulmuşsunuz demektir. Rekabet yaşanmayan keywordlere sahip siteler için sandbox filtresini fazla bir anlamı olmadığı için bu tarz siteler sandbox dışında kalabilir. Şunu aklınızda tutun ki her ne şekilde olursa olsun rekabeti az olan keyworlerdeki sitelerde sandbox içine alınır ancak burada kaldıkları süre o kadar kısadır ki farkına varılmayabilir. Eğer sandbox filtresi ile aynı zamana denk gelen bir domaine sahip iseniz sizin siteniz bu deneme sürecinde filtreye dahil edilmemiş olabilir.

Bir site sandabox�da ne kadar süre kalır? Sandbox�da kalma süreleri üç ile dört ay normal bekleme süresi olmakla beraber bir aydan altı aya değişim göstermektedir, daha az rekabet yaşanan aramalar için daha kısa sürelerde beklemeler yaşanmasıyla beraber hiper-rekabet yaşanan kelimeler için bu süre genelde altı ay olmaktadır. Çoğu arama keywordleri için en sık raslanan bekleme süresi üç aydır.

Sandbox�da değişim gösteren bekleme süreleri var mıdır?
Sandbox�da bekleme yüksek şekilde değişkenlik gösterir. Keyword için ne kadar çok rekabet gösteriliyorsa sandbox içinde kalma süresi de o kadar fazladır. Filtre zamanla yavaş yavaş etkisini azaltacak ve yaklaşık üç ay içerisinde moral bozan etkisinin çoğu kaybolacaktır. Tabii ki en fazla rekabet yaşanan kelimelerde etki altı ay boyunca tüm gücüyle kendini gösterecektir.

Sandbox içinde olduğumu nerden bileceğim?
Sandbox etkinliğinin kanıtı genelde iyi google pagerank değerine ve gelen linklere, ve bazı ikincil arama tümcelerinde güçlü arama sonucu sıralamalarına sahip olan sitelerin en önemli aramalarda ortalıklarda gözükmemesidir. Bu tarz koşullarda site muhtemelen sandbox�a atılmıştır.

Bunun sandbox etkisi olup bir google cezası omadığını nerden bileceğim?
Eğer bir site bir google cezası yüzünden ziyaretçi alamıyor ise, daha az önemli aramalarda dahi google arama sonucu sayfalarında çıkmaz. Ayrıca site hiç pagerank değeri göstermez ve hatta google toolbar�da sade gri bir bar gözükür.

Daha az önemli bazı kelimelerde hala iyi sıralarda yer alıyorum. Neden?
Sandbox�da bulunmanın en önemli karakteristliklerinden biri ve gerçekten en önemli işareti, daha az önemli kelimeler için yüksek sıralarda alınan arama sonuçlarının devam etmesidir. İddia edilen sandbox filtresi daha çok yüksek rekabet yaşanan kelimeler için kaygı duymaktadır ki bu kelimeler için spam sitelerin açılması, para karşılığında doğal olmayan linklerin satın alınması ve bunların dışında da hile yapılma olasılığı daha yüksektir. Bunların dışındaki rekabet yaşanmayan kelimlerde bu gibi durumlarla karşılaşılması çok uzaktır ve bunun sonucu o siteler genelde sandbox filtresi dışında bırakılır.

Eğer google adwords veya google adsense programlarına katılırsam, bu benim sandbox içine konmamı engeller mi?
Google adwords ve google adsense gibi programlara katılmanız sitenizin sandbox içerisinde geçireceği süreyi etkilemez. Bununla birlikte bahsedilen programlar siteniz sandbox�ın derinliklerinde beklerken daha fazla trafiğe ihtiyaç duyar. Çeşitli google reklam programlarına katılmanız, inandığınız efsanelere rağmen, ne sitenizi sandbox dışında tutar ne de sandbox�da geçireceği süreyi kısaltır.

Sandbox benzeri rol oynayan başka google filtreleri de var mı?
Yeni alınan gelen linklerin etkisini gölgede bırakan filtre (dampening filter) genelde sandbox ile karıştırılır. Çoğu arama motoru optimizasyon uzmanı yeni gelen linklere hemen tüm kredi verilmediğine inanır. Bu şekilde google pagerank ve link popülerliğinin aşamalı olarak etkilenmesindeki amaç, link satın alımı yapanların ve google arama sonucu sıralamasında sitenin iyi bir yeralmasını sağlayan çeşitli link şemaları oluşturanların cesaretini kırmaktır.

Eğer websitem sandbox�a takılıp kalırsa, nasıl dışarı çıkartırım?
Sandbox�tan kurtulman için tek gereken zamandır. En önemli keywordlerinin rekabet düzeyine göre bu zaman bir aydan altı aya kadar değişkenlik gösterir, ki üç aydan dört aya kadar olan süreler normal süre zarfı olarak kabul edilmektedir. Bu esnada sitenizi geliştirmeye devam edin ve sandbox süresi sona erince hızlı bir şekilde yükselişe geçin.

Sitem sandbox�ta gömülü iken ne yapmam gerekli?
Siteniz sandbox�ın içindeyken keyword bakımından zengin taze içerik eklemenin ve yeni gelen linkler sağlamanın ideal zamanıdır. Gelen linkler eklemek ile etkisini göstermekte olan olası bir link filtresinden (dampening link filter) kaçınacağınız temin edilir. Siteniz sandbox�ın derinliklerinden kurtulduğu zaman bu linkler yeterince yıllanmış ve tüm pagerank ve link popülerlik değerlerini göstermeye hazır bir halde olacakalardır.

Sandbox�ta iken siteme içerik eklemeye devam etmeli miyim?
Siteniz sandbox içerisinde iken konunuz ile alakalı içerik eklemenin ideal zamanıdır. Daha fazla keyword bakımından zengin içerik eklemeye konsantre olun ve sayfa içi ve sayfa dışı faktörlerin varlığını unutmayın. Sayfa içi olarak başlık (title) taglarınızın en önemli keywordleriniz içerdiğinden emin olun. Bir site haritası ekleyin ve tüm sayfalarınızın linklerinin birbirlerine o sayfanın keywordlerini barındıran link metinleri kullanan linklerle bağlı olduğuna emin olun. Sayfa dışı olan link metinlerinin de linki alan sayfanın keywordlerini içerdiğinden emin olun. Sandbox�ta iken müsait olan site geliştirme zamanınızı boşa harcamayın. Filtre kaldırıldığı zaman geliştirilmiş olan siteniz arama sonucu sıralamalarında hak ettiği yüksek seviyelere ulaşacaktır.

Websiteme yeni linkler almaya devam edeyim mi?
Sandbox süreci sitenize link eklemek için ideal bir zamandır. Yeni eklenen linklerin etkisini direk göstermemesini sağlayan bir filtrenin de varolduğu iddia edildiği için sandbox sürecinde yeni linkler eklemek bu iki filtrenin de bir kerede atlatılmasını sağlar. Eğer iddia edildiği gibi yeni eklenen linklerin etkisi filtre tarafından gölgeleniyorsa bu linkler etkilerini tam olarak sitenin sandbox�tan çıktığı zaman gösterecektir. Gelen linklerin metin kısımlarında güçlü keywordlerinizin bulunduğundan emin olun ve farklı farklı keyword kombinasyonları ile linklerinizi çeşitlendirin.

Sandbox�tan daha hızlı çıkmanın bir yolu var mı?
Sitenizi sandbox�tan sadece zaman kurtarabilir. Sandboxta bekleme süresi keyword tümceleriniz rekabetliliğine göre değişiklik gösterir. Sandbox�tan çıktıktan sonra çabuk bir şekilde arama sonucu sayfalarında en üst seviyelere çıkmanın yolları olduğu söylenmektedir. Güçlü link metinleri (anchor text) ile güçlü gelen linklerin eklenmesi ve keyword bakımından zengin içeriğin eklenmesi sitenizi sandbox�tan çıkınca en yüksek seviyelere tırmandıracaktır. Bu etkinin sandbox deneme sürecinin sonunda kendini göstereceğine dikkat edin.

Sitem sandbox�tan çıktı ancak arama sonucu sıralamaları hâlâ düşük. Bu normal mi?
Sıralamalarınızın düşük olmasının birden fazla nedeni olabilir. Sandbox süreci sonunda ayakta kalabilen siteniz en önemli keywordleriniz için uzun bir zaman boyunca sıralamalarda değildi. Güçlü arama sonucu sıralamaları elde etmeniz için önünüzde uzun bir tırmanış ve yapacak çok şey var. Sitenizin sandbox�tan kurtulması ile muhtemelen gelen link, keyword bakımından güçlü link metinleri ve içerik sıkıntısı çekmektedir. Neyse ki bunların hepsi çözülebilir problemler ve siteniz arama sonucu sayfalarında yükselişine devam edebilir.

Sandbox�tan çıktıktan sonra belirli bir arama sıralaması için tırmanış ne kadar sürer?
Bunun bir çok değişken hesaba katıldığı için belirli bir nicelik söylemek çok zor. Eğer siteniz ile alakalı sitelerden keywordlerinizin geçtiği metinlere sahip linkler alıyor iseniz, sizin yükselişiniz link almaya devam etmeyen başka birisininkinden daha hızlı olacaktır. Bununla beraber sabit bir şekilde keyword bakımından zengin içerik eklemeniz sitenizin aramalarda yükselmesine yardımcı olacaktır. Tabii ki ne kadar çok rekabet yaşanan keywordler için yarışıyorsanız tırmanışınız o kadar uzun ve zahmetli olacaktır.

Sandbox�a yerleştirilmekten en başta nasıl kaçınırım?
Tam manasıyla kullanıma hazır bir siteyi satın alıp yayınlayarak sandbox�a girmekten bir derece kurtulursunuz. Böylelikle site bir süre daha düşük sıralamalara tahammül edecek ancak sandbox�ta süresinin dolduğuna dair tıkırtılar duyulmaya başlıyacaktır. Yeni eklenen linklerin etkisini yok eden filtreleri geçmek için olabilidiğince link almaya çalışın. Sitenize içerik eklemeye devam edin. sitenizin internetteki ortaya çıkış sürecinizi hızlandıracak bir başka şey ise varolan bir domaini satın alma fikri dikkate alınmalıdır. eğer siteniz için gerçekten zaman ayırabilirseniz sandbox�ta kalma sürecini azaltabilirsiniz. Uygun zaman yönetimi ile siteniz sandbox�tan tamamen kurtulabilir.